O nas

O nas

Dlaczego taka placówka?

Dzięki metodzie Montessori dzieci zyskują niezależność, wewnętrzną motywację, umiejętność rozwiązywania problemów, wiarę we własne siły. Uczą się współpracy, działania bez przemocy oraz pokojowego rozwiązywania konfliktów, empatii i troski o siebie nawzajem. W atmosferze wolności i szacunku kształtują postawy odpowiedzialności i zaangażowania. Specjalnie przygotowane otoczenie, bogate w inspirujące materiały rozwija zdolność myślenia i skutecznego działania. Ciekawe zadania i możliwość decydowania o ich wyborze wzmacniają motywację i zaangażowanie, co stanowi podstawę dalszego wzrostu i rozwoju. Bliska relacja z nauczycielami oraz serdeczna atmosfera w grupie dodają odwagi w próbowaniu i mierzeniu się z wyzwaniami. Wierzymy, że wychowani w ten sposób ludzie będą w stanie zrealizować marzenie o lepszym, bezpieczniejszym i bardziej sprawiedliwym świecie.

NASZA KADRA

Patrycja Gąsiorek

Patrycja Gąsiorek

Założycielka i dyrektorka Tarnowskiej Szkoły i Przedszkola Montessori

Jej przygoda z edukacją rozpoczęła się od osobistej potrzeby zapewnienia swojej najmłodszej córce przestrzeni do nauki w duchu filozofii Montessori, która szybko przerodziła się w pasję i życiową misję. Dla realizacji tego przedsięwzięcia całkowicie zmieniła swoje życie, choć wcześniej nie była związana z edukacją. Z wykształcenia jest specjalistką z zakresu administracji publicznej oraz zarządzania w oświacie – ukończyła te kierunki na Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej. Zdobyta wiedza pozwoliła jej z powodzeniem stworzyć i prowadzić szkołę, która odpowiada na potrzeby dzieci i wspiera ich rozwój w wyjątkowy sposób. Montessori to jej największa pasja, a zarazem powołanie. Wierzy, że każde dziecko powinno mieć możliwość poznawania świata w sposób, jaki oferuje ta wyjątkowa metoda.

Aneta Gębarowska

Aneta Gębarowska

Wicedyrektorka Tarnowskiej Szkoły i Przedszkola Montessori, pedagog specjalny

Z wykształcenia nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny oraz prawnik. Posiada uprawnienia w
zakresie felinoterapii; diagnozy i terapii ręki; attention autism; edukacji i wspomagania osób z autyzmem,
zespołem Aspergera oraz zarządzania oświatą.
Od ponad czternastu lat z pasją i poświeceniem wykonuje zawód nauczyciela skupiony na rozwoju i
kształtowaniu właściwych postaw u dzieci.
Systematycznie dba o poszerzanie swojej wiedzy pedagogicznej traktując pracę z dziećmi jako swoją
misję, a zarazem hobby.
Najcenniejszą nagrodą jest dla niej zawsze uśmiech dziecka.
Prywatnie mama dwójki maluszków. Wolny czas lubi poświęcać na spacery i krótkie podróże. Chętnie
sięga po dobrą książkę, płytę czy film. Kibic żużlowy i koszykarski.

Małgorzata Rakocińska

Małgorzata Rakocińska

Asystentka dyrektora, koordynatorka sekretariatu

Jest absolwentką studiów magisterskich z zakresu turystyki i rekreacji, specjalizującą się w zarządzaniu turystyką, które ukończyła w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Po kilkunastu latach pracy w branży turystycznej obecnie pracuje w sekretariacie Tarnowskiej Szkoły Montessori, gdzie łączy swoje doświadczenie zawodowe z pasją do pracy z dziećmi. Dzieci są dla niej niewyczerpanym źródłem inspiracji i radości. Szanuje ich ciekawość świata oraz unikalne podejście do nauki. Metoda Montessori, która kładzie nacisk na indywidualne podejście do ucznia zyskała jej uznanie. W związku z tym postanowiła rozwijać swoje umiejętności i kontynuować edukację w kierunku pedagogiki, aby jeszcze lepiej wspierać dzieci w ich rozwoju. Jej celem jest nie tylko dalszy rozwój zawodowy, ale także stworzenie dla dzieci inspirującego i pełnego zrozumienia środowiska, w którym będą mogły rozwijać swoje talenty i pasje. W wolnym czasie jest zapaloną czytelniczką, uwielbia książki rozwijające wyobraźnię i poszerzające horyzonty. Pasjonuje się również przyrodą i zwierzętami, a spacery z psem oraz prace w ogrodzie sprawiają jej ogromną radość. 

Agnieszka Stankowska

Agnieszka Stankowska

nauczyciel prowadzący klasy 1-3, nauczyciel przyrody i geografii klasy 4-7

Z wykształcenia nauczyciel wczesnoszkolny i przedszkolny. Posiada wieloletnie doświadczenie w zawodzie. Ukończyła Zintegrowaną edukację wczesnoszkolną i przedszkolną z terapią pedagogiczną na UP w Kielcach. Jest absolwentką Wydziału Pedagogicznego w SSW w Kielcach na kierunku „Organizacja i zarządzanie w oświacie”. Ukończyła również Teologię na Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie. Chcąc poszerzać swoje zainteresowania, ukończyła również studia podyplomowe z nauczania przyrody i geografii, co pozwala jej w bardziej interaktywny i kreatywny sposób przekazywać informacje o świecie przyrody, geografii i środowisku, rozwijając w dzieciach ciekawość i umiejętność zrozumienia otaczającego świata.
Pedagogiką Marii Montessori interesuje się już od czasu studiów. Skończyła wiele kursów i szkoleń z tej dziedziny, cały czas pogłębiając swoją wiedzę i doświadczenie.
Uważa, że metoda Marii Montessori daje dziecku szansę wszechstronnego rozwoju, wspiera jego spontaniczną i twórczą aktywność, gdzie może rosnąć w środowisku w którym nie ma niezdrowej rywalizacji i oceniania.
Prywatnie jest żoną i mamą trzech wspaniałych chłopców, których wychowywanie to źródło nieustających radości, inspiracji oraz wyzwań…
W wolnym czasie lubi podróżować z rodziną kamperem, odkrywając nowe, urokliwe miejsca oraz piękno otaczającej natury.

Sylwia Kozioł

Sylwia Kozioł

nauczyciel prowadzący klasy 1-3, nauczyciel współorganizujący kształcenie klasy 1-3

Pedagog z zakresu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także pedagog specjalny z dziedziny edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu. Posiada kwalifikacje Trenera umiejętności społecznych oraz Trenera kontroli złości.
Od początku swojej kariery zawodowej związana z pedagogiką Montessori. Ukończyła program Wczesnej Edukacji Montessori z międzynarodową akredytacją MACTE, a także Program Wczesnoszkolny. W pracy z dziećmi kieruje się ideą podążania za ich naturalnym tempem rozwoju.
Szczególnie bliskie jest jej stwierdzenie Marii Montessori: „Dziecko jest budowniczym człowieka. Każdego człowieka na tym świecie ukształtowało dziecko, którym kiedyś był”.
Wierzy, że istotnym elementem edukacji jest dogłębne zrozumienie dziecka oraz wszechstronne wspieranie go nie tylko na płaszczyźnie intelektualnej, ale również emocjonalnej i społecznej.
Nieustannie poszukuje rozwiązań, które najlepiej odpowiadają na potrzeby dzieci na różnych etapach ich rozwoju. Prywatnie jest żoną i mamą, pedagogika Montessori towarzyszy jej w wychowaniu synka. Swój czas wolny lubi poświęcać tematyce kosmetologii i makijażu. Odskocznią od życia codziennego jest dla niej również aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu.

Klaudia Patynowska

Klaudia Patynowska

nauczyciel prowadzący klasy 4-8, nauczyciel współorganizujący kształcenie klasy 4-8

Z wykształcenia pedagog. Ukończyła z tytułem magistra resocjalizacji studia stacjonarne II stopnia na wydziale filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. A także studia podyplomowe na kierunku oligofrenopedagogika – edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Ukończyła kurs socjoterapii. Od lat pracuje z dziećmi i młodzieżą prowadząc zajęcia socjoterapeutyczne, profilaktyczne oraz psychoedukacyjne. W ostatnim czasie skupiła się na pracy z dziećmi z autyzmem, wprowadzając różnorodne metody polisensoryczne, celem usprawnienia umiejętności społecznych, emocjonalnych i edukacyjnych. Podczas całej pracy pedagogicznej systematycznie uczęszcza na kursy i warsztaty doszkalające, podnosząc tym samym nie tylko swoje kwalifikacje, ale również wzmacniając efektywność swojej pracy. Buduje wokół siebie środowisko młodzieżowe w oparciu o spontaniczność i zabawę, ale przede wszystkim o konsekwentną pracę wychowawczą. Identyfikuje się z misją i celami Szkoły Montessori.

Karolina Kurcz

Karolina Kurcz

nauczyciel prowadzący klasy 1-3, nauczyciel plastyki i muzyki klasy 4-7

Jest nauczycielem z pasją, prowadzącym klasy 1-3, z wykształceniem z zakresu Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej zdobytym na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Swoje zamiłowanie do muzyki rozwijała w Szkole Muzycznej I i II stopnia, specjalizując się w grze na wiolonczeli. Od początku swojej kariery jest związana z pedagogiką Montessori, która jest nie tylko jej specjalizacją, ale i pasją. Posiada certyfikaty terapeuty ręki i trenera grafomotoryki, a popołudniami prowadzi indywidualne terapie wspierające rozwój dzieci w tym zakresie. W naszej szkole dzieli się także swoją miłością do rękodzieła, ucząc uczniów tajników szycia i inspirując ich do twórczej pracy. Ukończyła również studia podyplomowe z nauczania muzyki i plastyki w klasach starszych, co pozwala jej wzbogacać lekcje o dodatkowe elementy artystyczne. W pracy z dziećmi ceni spokój, cierpliwość i indywidualne podejście do każdego ucznia. Wierzy, że dzięki temu może stworzyć atmosferę sprzyjającą nauce i harmonijnemu rozwojowi. Prywatnie jest żoną i mamą dwójki dzieci, a wolny czas spędza na doskonaleniu sztuki kaligrafii podczas warsztatów w Krakowie. Uwielbia podróżować i zwiedzać świat razem z rodziną, odkrywając nowe miejsca i kultury.

Ewa Malinowska

Ewa Malinowska

nauczyciel prowadzący klasy 1-3

Z wykształcenia filolog i nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ukończyła również studia podyplomowe z hortiterapii. Od początku ścieżki zawodowej związana z przedszkolem i szkołą Montessori. Najpierw jako nauczyciel języka angielskiego a później jako wychowawca. Praca z dziećmi jest dla niej niesamowitą przygodą. Towarzyszenie im i obserwacja jak zdobywają nowe umiejętności i jak stają się coraz bardziej dojrzałe, odpowiedzialne i świadome siebie i otaczającego świata dają jej poczucie ogromnej satysfakcji i wdzięczności. Po pracy czyta, szydełkuje, szyje, rysuje i poznaje język włoski. Wolny czas spędza z rodziną i przyjaciółmi, wyjeżdżając na wieś, w góry lub podróżując.

Monika Brożek

Monika Brożek

nauczyciel prowadzący klasy 4-8, nauczyciel języka angielskiego klasy 1-8

Jest absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach gdzie ukończyła studia magisterskie o specjalności pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Następnie studiowała w Londynie w Callan School of English oraz Technology and English Institute. Po powrocie do Polski kontynuowała naukę języka angielskiego na Uniwersytecie Jagiellońskim Krakowie na kierunku filologia. Nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą. Swoją przygodę z filozofią Montessori rozpoczęła na kursie Wczesnej Edukacji Montessori( 2.5- 6 ) zorganizowany przez Polski Instytut Montessori z akredytacją międzynarodową MACTE .Ukończyła również szkolenia z języka , matematyki i edukacji kosmicznej na poziomie w wczesnoszkolnym w Cud Montessori oraz szkolnie dla nauczycieli klas 4- 8 z języka angielskiego w systemie Montessori. Uwielbia aktywnie spędzać czas , lubi wszelkiego rodzaju sporty i podróże. Interesuje się psychologią , neurodydaktyką i rozwojem osobistym. W pedagogice Marii Montessori ceni to, że wspierając dzieci w ich drodze , sama się rozwija i staje lepszym rodzicem i nauczycielem. Prywatnie mama trzech wspaniałych nastoletnich synów oraz miłośniczka pozytywnej dyscypliny i NVC. Jeden z jej ulubionych cytatów M. Montessori to : „ Największymi darami , jakie możemy dać naszym dzieciom , są korzenie odpowiedzialności i skrzydła niezależności. ”

Klaudia Haraf

Klaudia Haraf

Nauczyciel prowadzący klasy 1-3

Pedagog edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z nauczaniem języka angielskiego, a także pedagog specjalny z zakresu diagnozy i terapii pedagogicznej. Posiada kwalifikacje Trenera Umiejętności Społecznych oraz Terapeuty Ręki. Od czasu studiów i początku swojej kariery zawodowej związana z pedagogiką Montessori. Ukończyła program Wczesnej Edukacji Montessori z międzynarodową akredytacją MACTE. Kierując się założeniami pedagogiki Montessori, stale poszukuje nowych inspiracji do pracy z uczniami, rozwijając w ten sposób swój warsztat pracy. Wolny czas spędza aktywnie z rodziną, a jej największą pasją są podróże.

Angelika Piątek

Angelika Piątek

nauczyciel prowadzący klasy 1-3, nauczyciel współorganizujący kształcenie klasy 1-3, terapeuta pedagogiczny

Pedagog z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej i terapii pedagogicznej. Spore doświadczenie zdobyła w pracy z uczniami z zaburzeniami ze spectrum autyzmu oraz prowadząc zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w klasach 1-3. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu logopedii na Akademii Nauk Społecznych i Medycznych w Lublinie. Najlepiej czuje się w roli nauczyciela wspomagającego i wiąże z tym swoją przyszłość. W pracy cechuje ją odpowiedzialność, otwartość i twórcza postawa wobec poleconych jej zadań. Dla niej pedagogika Marii Montessori, nie jest tylko metodą dydaktyczną , ale przede wszystkim wartościami, którymi kieruje się na co dzień. Prywatnie szczęśliwa żona i mama dwójki dzieci. W celu relaksu oddaje się swojej pasji, którą jest malowanie po numerach.

Magdalena Lazarek

Magdalena Lazarek

nauczyciel prowadzący klasy 1-3, nauczyciel współorganizujący kształcenie klasy 1-3

Magister wychowania fizycznego ze specjalnością gimnastyka korekcyjna oraz wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego ze specjalnością programowanie. Ukończyła Kurs Wczesnej Pedagogiki Montessori (3-6 lat) oraz Kurs Żłobkowym Montessori oraz studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki i szkolnie w zakresie TUS Trenera 1 i 2 stopnia. W mojej pracy kieruję się przekonaniem, że każda chwila spędzona w szkole to nie tylko nauka, ale także rozwój osobowości, umiejętności społecznych i emocjonalnych. Każdy uczeń jest wyjątkowy i staram się dostosować metody nauczania do indywidualnych potrzeb, aby dzieci czuły się komfortowo i pewnie w procesie zdobywania wiedzy. Poza pracą w szkole, jestem również sędzią koszykówki, co pozwala mi na rozwijanie pasji związanej ze sportem, a także kształtowanie w sobie odpowiedzialności, precyzyjności i koncentracji. Instruktor Aqua aerobiku to kolejna moja pasja, którą rozwijam w wolnym czasie. Prywatnie mama dwóch chłopców.

Marta Jarmuła

Marta Jarmuła

Nauczyciel języka polskiego klasy 4-8

Łukasz Tyka

Łukasz Tyka

nauczyciel matematyki klasy 4-8

Jerzy Drobot

Jerzy Drobot

nauczyciel informatyki klasy 0-8

Karolina Różowska

Karolina Różowska

Nauczyciel wychowania przedszkolnego

Z wykształcenia nauczyciel wychowania fizycznego ze specjalnością gimnastyka korekcyjna oraz wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego ze specjalnością programowanie. Nauczyciel po Kursie Wczesnej Pedagogiki Montessori (3-6 lat) z międzynarodową akredytacją MACTE oraz Kursie Żłobkowym Montessori. Ukończyła szereg kursów z zakresu komunikacji. Posiada stopień nauczyciela mianowanego. Bycie obserwatorem i przewodnikiem dziecięcego świata, dbanie o rozwój emocjonalny i społeczny oraz towarzyszenie wychowankom w odkrywaniu ich potrzeb i możliwości jest dla niej źródłem radości i satysfakcji. Prywatnie szczęśliwa mama dwóch córek.

Agnieszka Mroczkowska

Agnieszka Mroczkowska

Pomoc nauczyciela

Od zawsze dobrze czuła się w towarzystwie dzieci. Z ciekawością obserwuje ich zabawy i rozmowy, dostrzegając w nich wyjątkowość i autentyczność dziecięcego świata. Choć początki jej kariery zawodowej wskazywały na zupełnie inną drogę, pasja i miłość do pracy z dziećmi ostatecznie zwyciężyły. Kilka lat temu po raz pierwszy zetknęła się z pedagogiką Marii Montessori, która urzekła ją swoją prostotą i głębią. Zafascynowana tą metodą, postanowiła rozpocząć niezwykłą przygodę z edukacją Montessori. Każdego dnia z radością dzieli się swoją pasją, tworząc przestrzeń, w której dzieci mogą rozwijać się w atmosferze szacunku, zrozumienia i ciepła. Prywatnie jest żoną i mamą 5-letniego chłopca. W wolnych chwilach sięga po wartościowe książki, jeździ na rowerze i spędza aktywnie czas z rodziną.

Grażyna Szeląg

Grażyna Szeląg

Nauczyciel wychowania przedszkolnego

Jest absolwentką Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie ukończyła studia o specjalności pedagogika wczesnoszkolna. Studia magisterskie kontynuowała na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku pedagogika ogólna. Następnie ukończyła studia podyplomowe z zakresu Wczesnego Nauczania Języka Angielskiego. Specjalizację z Pedagogiki Marii Montessori w zakresie edukacji wieku dziecięcego (3–6 lat) zdobyła w Portobello School w Dublinie. Uwielbia obserwować dzieci, odkrywać ich potrzeby, podążać za nimi i tworzyć warunki, które pozwalają im samodzielnie „zdobywać szczyty”. Prywatnie jest szczęśliwą żoną i mamą trzech wyjątkowych nastoletnich synów. Wolny czas spędza aktywnie – wybierając się na długie spacery z rodziną i psem, pozostając w kontakcie z naturą. Ceni również wartościowe książki.

Karolina Szczygieł

Karolina Szczygieł

Nauczyciel współorganizujący kształcenie w przedszkolu, nauczyciel wychowania przedszkolnego

Z wykształcenia pedagog specjalny. Ukończyła studia na kierunku pedagogika specjalna: oligofrenopedagogika i terapii pedagogicznczna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Kontynuacją studiów drugiego stopnia była rehabilitacja społeczno-zawodowa osób z niepełnosprawnością.
Aby poszerzyć swoje kompetencje ukończyła kursy: z zakresu biblioterapii, Sensoplastyki, PECS, „Terapia logopedyczna małego dziecka z autyzmem”, Terapeuta ręki dzieci i młodzieży, „Rozwijanie Kluczowych Umiejętności Komunikacyjnych”, „Rozwijanie sprawności i koordynacji wzrokowo-ruchowej w oparciu o Program Marianne Frostig”, „Animator zabaw dziecięcych”, „Komunikacja i rozwój poprzez ruch. Zastosowanie Metody Marianny i Christophera Knillów w pracy z dziećmi i młodzieżą”.
Obecnie kontynuuje naukę na studiach podyplomowych w kierunku edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej.
Prywatnie mama dwójki dzieci. Interesuje się psychologią. Uwielbia jeździć na rowerze, dobre kino, czytać wartościowe książki oraz wypady z rodziną na wycieczki. Metoda Montessori od zawsze była dla niej częścią indywidualnej pracy z dzieckiem bowiem:
’’Dziecko i dorosły to dwie różne części ludzkości, które nawzajem wpływają na siebie i przy obopólnej pomocy powinny współistnieć w harmonii. To nie jest więc tylko tak, że dorosły musi pomagać dziecku, ale także dziecko musi pomagać dorosłemu.’’

Niepubliczna Szkoła Podstawowa Tarnowska Szkoła Montessori

z Oddziałami Przedszkolnymi

ul. 16 Pułku Piechoty 12 33-100 Tarnów

e-mail: tarnowskaszkolamontessori@gmail.com 

NIP: 8732909547 REGON: 386265512

Alior Bank 06249000050000453079644346

 

Godziny otwarcia

Szkoła:   Pon. - Pt. godz. 6:45 - 16:15

Dyrekcja:   Pon. - Pt. godz. 10:00 - 16:15
tel. + 48 508 899 493

Sekretariat:   Pon. - Pt. godz. 8:00 - 15:30
tel. + 48 793 341 901

 

   

 

 

Tarnowska Szkoła i Przedszkole Montessori Patrycja Gąsiorek ul. Rejtana 12/1, 33-100 Tarnów

 

 

Skip to content